Gör’t själv vetja

Postat: mars 30, 2011 av doomionista i På Önskelistan
Etiketter:,

Ibland kan det vara svårt att hitta vad man är ute efter, vissa band har bara tveksam merch med fyrfärgstryck av skivomslaget, som amerikanska H P Lovecraft-doomaren Catacombs.

Kapten Doomfrost är lätt skeptiskt, detta trots att han gillar både Lovecraft och Catacombs.

Kanske för att long sleeve känns så fel. Missförstå mig rätt nu, någonstans i gömmorna finns en helt fantastisk Tiamat longsleeve som jag på intet sätt skäms för, men det är något oåterkalleligt nittiotaligt över långarmade bandtröjor. Särskilt med tryck på ärmarna.

Jag skulle gärna ha en Catacombs-tischa, Chtulhu skall veta att bandet förtjänar att bäras på offentlig plats, men just den här outfitten är jag skeptisk till.

Så vad gör man om man saknar mäktigt merch? Den driftiga doomstern gör sitt eget, som den här fantastiska Electric Wizard-tröjan som hittades på tshirtslayer.com skapad av en galen ryss med utmärkt smak.

Electric Wizard - DIY - Bilden är från http://www.tshirtslayer.com

Hatten av, otroligt snygg och stilren. Användandet av gult till korset skapar en effektfull inramning av bildmotivet och själva korsets vinklar riktar in blicken mot Anton Lavey. De officiella versioner av det här trycket som jag sett på nätet har haft  gråa kors och loggor vilket jag personligen inte tycker blivit lika snyggt.

kommentarer
  1. doomionista skriver:

    Det går ju att fundera på utifall både de officella jag sett och den ryska kopian använts sig av någon sorts horribel guldmetallic till korset och logga och att skillnaden mellan de olika bara utgjorts av oskickligt fotografi. Må vara så, kan någon bevisa detta skall jag göra bot och bättring, till dess gäller gult kors är snyggare än grått.
    – Doomfrost

  2. evilrobotics skriver:

    Ja, det var nån slags guldfärg på min tröja när den var ny, men det har numer övergått till en beige grådaskighet…

    • doomionista skriver:

      Guldfärg på tryck är en styggelse. Hade en gång en riktigt fin old school Led Zeppelin-tischa med tryck i Guld, silver och brons. En tvätt tog det och sen var den grå i tyget och reducerad till en formlös amöba i gult, grått och rödbrunt. Å andra sidan är det lite suspekt med sjuttiotalister som bär Led Zep-merch så kanske var det det bästa som kunde hända.

Kommentera

