Klassisk Merch – Fuck Me Jesus

Postat: april 4, 2011 av doomionista i Klassisk Merch

Kapten Doomfrost har på många sätt en tolerant och trivsam arbetsplats med en VD vars husgudar stavas Entombed och Nile, vilket på hela taget gör det till en miljö där jag känner mig bekväm att bära nästan vad för merch som helst.

Det finns dock undantag, en t-shirt som är så episkt provocerande att till och med jag tvekar att sporta den och då har jag ändå burit den där Mayhemtröjan med det tveksamma solkorset på ryggen var fjortonde dag i nära tre år nu.

Men att bära Marduks ”Fuck Me Jesus”-tisha i ett civilt sammanhang kräver helt klart mer än jag mäktar med att upamma.

Marduks logga i rött och vitt är ju inget fel på men sen tar det liksom stopp. Det går helt enkelt inte att beskriva i en familjeorienterad modeblogg. Notera för övrigt de hipsterlila byxorna på bilden, det kommer en återkoppling till detta i nästa stycke.

Man undrar ju också om den här lilla biten textil provokation var inspirationen till den rätt suspekta låter ”Marduk T-Shirt Mens Room Incident” av The Mountain Goats.

Så, då har jag smittat ner bloggen med såväl suspekt satanistporr som tvivelaktig hipstermusik. Inväntar uteslutandet ur doomfrämjandet.

kommentarer
  1. Jarno skriver:

    Du får tänja gränserna med denna utomordentligt snygga t-shirt.

Kommentera

