Dagens Outfit – Ahab

Postat: april 5, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:

Det var ett efterlängtat paket som igår överraskade fru Doomfrost, som råkade vara hemma när det ringde på dörren. Ja kanske inte för henne, men definitivt för kapten. Man kan ju inte gå och svänga sig med nautiska titlar hela jämra tiden utan att ha en riktigt jävla nautisk begravningsdooms-tisha att pryda sig med.

Men nu jävlar har det blivit rättning i leden, och det med besked. Jag råkade se den här fantastiska t-shirten på grov uberrea hos Amazon.com och slog till i stundens hetta. Frakten kostade mig tre gånger mer än själva merchen men det hela blev billigare än att gå ner och köpa en tisha på Sound Pollution, så det må vara hänt.

Ni vill se mer? Har ni kommit till Doomionista för att se snygga tryck och loggor istället för glimtar av kapten Doomfrosts blekfeta lekamen? Det må vara hänt.

Det är inte den allra snyggaste Ahab-tisha som jag sett, The oath är stilrenare och jag har en på tok för liten turnétröja som dominerar med sin suveränitet. Men det är nautiskt så det bara skvätter vågskum om det. Jättebläckfiskar, maneter, ankare, delfiner och en kaskelott. Den är själva essensen av Ahabs musik.

Om jag skall vara kritisk mot något så blir det faktiskt lite väl plottrigt med ankarkrysset och delfinerna. Man kunde satsat på en störe val, eller ett fartyg. Dessutom är jag inte helt säker på mässingseffekten på maneterna, toppbläckfisken och loggan. Jag hade kunnat nöja mig med enfärgat gult. Men jag är lite minimalistisk med tröjtryck nuförtiden.

Hur som helst rundas denna fantastiska t-shirt av med en strålande ryggslogan.

Vad säger ni om den? Klockren Manowarpastish tycker jag, den hade bara kunnat vara mer göteborgshumor om det hade stått ”Sail and Krill”.

kommentarer
  1. Olle skriver:

    Lysande, karljävel!

  2. jonas skriver:

    SAIL AND KILL!! Snygg men turnétishan är ffe i täten!

  3. […] med min andra Ahab-tisha (Sail and Kill)  är den här bra mycket elegantare och mindre plottrig. Det är faktiskt denna t-shirt som jag […]

Kommentera

