Dagens Outfit – Dexter

Postat: maj 18, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:,

Om du sportar den här tishan kanske du får ligga. Den är Three Wolf Moon för den morbida crowden.

Jag hade tänkt suga på karamellen med min inte helt begripliga post från igår lite längre, men eftersom jag har fått från säkra källor att domedagen kommer på söndag, kl 18.00 lokal tid, så behöver jag liksom jobba igenom min garderob.

I avdelningen inte helt doom-temade t-shirts för tourettehipsters har vi kommit till det här numret från Rock Steady, en amerikansk designer som sastsar på design från vintage-tatueringar, dia des muertes och den ständigt växande rockabilly-kulturen.

Just precis det här numret har den egenheten att den är svart, inte helt överraskande när den är tagen ur Kapten Doomfrosts garderob, visserligen men ändock. På Rock Steadys sida finns nämligen ”Chop Sui Tee” som den heter bara i vitt.

Visst, vi kan diskutera att rött på vitt förmodligen ser mer illusoriskt ut, men då missar man att levrat blod liksom är mer brunt i tonen så även den vita tishan missar målet. Men nu skulle vi inte tala om varför ni oroar er för min mentala hälsa…

Jag gillar den här tishan, även om det inte är något jag skulle ha efter varje tvätt. Men för festivaler och då och då på jobbet när det är dags att presentera sig för nya medarbetare, definitivt.

Så, vad har vi avhandlat nu då… snabbkurs i hebreiska, konspirationsteorier, blodstänk … har jag någon t-shirt med bibelverser på för att komplettera bilden av mig som en man som helt tappat greppet?

Om inte annat så är jag en man vars skägg skuggar hela poängen med den här t-shirten, se bara nedan…

Kommentera

