På Önskelistan – Witchfinder General

Postat: maj 21, 2011 av doomionista i Klassisk Merch, På Önskelistan
Etiketter:,

Eftersom det brittiska paketet jag väntar på ännu lyser med sin frånvaro, förhoppningsvis kommer det i tid till nästa fredags doomfrämjarträff så jag kan stoltsera med något flådigt och hittils osett, fick kaptenen ta och bläddra lite på Tshirtslayer.com efter merch som väcker det Doomfrostska habegäret.

Denna väldigt stiliga tisha från brittiska NWOBH-doomarna Witchfinder General klassade in på allt man kunde önska sig.

 Vit logga och rött motiv är definitivt stilrent och faller mig på läppen. Porträtt på Matthew Hopkins, själva häxletargeneralen, är dessutom ett perfekt motiv som jag gärna skulle pryda mig med. Tishan kommer även med ett ryggtryck men det får du gå till tshirtslayer.com för att se.

Det finns inte mycket att tillägga, tycker att trycket talar för sig själv, loggan är så klart Old English i enbart gemener, bra val, ger ett något lågmäldare intryck som passar bra ihop med Witchfinder Generals sparsmakade protodoom.

För den som vill representera WFG finns tre snygga tishor (om än inte ovanstående) på Grumpyclothing.com och jag är tämligen sugen på en av dem, får nog bli en beställning när lönen ramlar in.

kommentarer
  1. Dave skriver:

    OMG ! Where did you buy the Witchfinder General Live 83 t shirt ? Please tell me

Kommentera

