Dagens Outfit – Ravens Creed

Postat: juni 4, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:,

Så, jag lovade ju att visa upp min flådiga brittdöds-tisha från xeroxmännen i Ravens Creed.

Businesskägget börjar luta åt stoner igen, dags för en trimmning tror jag.

Ryggtrycket sportar den oerhört göteborgsvitsiga sloganen ”Nestless & Wild” i ett sånt där militärt stenciltypsnitt. Men Jag tycker helt klart att det är fronten som dominerar den här merchen. Korpen och kråkan är definitivt de ockulta paradfåglarna, loggan är okomplicerad och stenciltrycket stilrent. Överlag tycker jag att Ravens Creed har snygga grejer, även Militia of Blood Sacrifice- tishan är snygg, även om jag nästan hellre skulle haft trycket i rött, lite som på deras merchsida. Vill ni höra mer av bandet rekommenderar jag deras myspacesida, det finns lite material ute på YouTube men det är till största delen live-spelningar med uruselt ljud.

Kommentera

