Dagens Outfit: Svart Vördnad

Postat: juli 6, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:, ,

I min emellanåt rätt slumpmässiga jakt på ny obskyr merch brukar jag ta till platser som BigCartel.com och indiemerchstore.com det är en lite bakvänd metod där jag först hittar merch jag gillar och sen gör mitt bästa för att försäkra mig om att bandet är värt att bära. Det hela är givetvis mycket vetenskapligt.

Att försöka gå den omvända vägen sket sig ju när det visade sig att ingen stans på hela vida Internet går det att hitta en Stonebride-tisha, vilket grämer mig något oerhört.

Så, när jag håglöst klickade runt bland BigCartel-banden efter att fått reda på att irländska hardcore-akten Bacchus inte sålde sina snygga plagg i min storlek föll mitt öga på en riktigt obskyr raritet.

"Tänk på döden" sade fru Doomfrost när hon fotograderade mig, jag skrattade. På den här bilden enbart innombords.

Sedan länge nedlagda Bedfordshiremetallarna Black Reverence sålde en t-shirt som var så snygg att jag genast kände behovet av att äga den. Förstavärldskrigsreferenser ist krieg, som man säger i vissa väl valda kretsar. Lite mer irriterande då att jag inte kunde hitta en enda ton spelad av engelsmännen. Nåväl, priset var löjligt låga fyra pund för t-shirten och ytterligare tre för frakt så det var svårt att argumentera emot.

Efter ett par dagar damp det ner ett förvånat email i inkorgen där bandets fornde basist informerade mig om att de var nedlagda sedan två år och att han inte i sin vildaste fantasi hade väntat sig en beställning från Sverige. Men det fanns en t-shirt kvar i XL så han skulle skicka den snarast möjligt. Han lovade att försöka maila mig ett par mp3:or också så jag skulle få höra hur de lät, men jag vet inte hur det blev med det.

Hur som helst, motivet är klockrent, de gröna matta färgerna är ännu snyggare i verkligheten och om inte skelett med bajonett blir nästa års stora trend blir jag djupt besviken. Loggan tycks antyda någon form av klassisk dödsmetall så jag har ändå ett hopp om att jag inte skall behöva skämmas för min merch.

Förutom t-shirten fick jag också en näve pins med loggan på. Jag är beredd att skänka några vidare till den som kan hitta mig en inspelning av en Black Reverence-låt. Videon där de lallar omkring inför en spelning men inte spelar en ton vinner dig exakt noll pins och inte mycket mer respekt för den har jag redan hittat.

Framöver väntar jag på att ett kanadensiskt paket skall leta sig igenom postväsende och tull, då blir det mer välkända tongångar. Dessutom har jag en två – tre t-shirts på gång från en välkänd tysk akt. I övrigt går jakten vidare, inget är för svart, för getbemängt, för ockult eller för obskyrt.

Kommentera

