Dagens Outfit – From hell’s heart I stab at thee

Postat: augusti 11, 2011 av doomionista i Dagens Outfit, Klassisk Merch
Etiketter:, ,

En riktigt raritet damp ner i min brevlåda efter närapå ett halvårs mailkorrespondens och väntan. Det allra sista exemplaret av sin sort i storleken XL. Tyska doomgiganterna Ahabs turné-tisha.

Jag kan nog lugnt säga att det här är den snyggaste t-shirt jag äger. Att Ahabs nautiska tongångar är favoriter i den doomfrostska föreställningsvärlden kan ju knappast ha undgått någon och en av anledningarna är helt klart deras förkärlek till riktigt jävla stilren och snygg merch. En kaskelottval som slåss mot en jättebläckfisk, illustrerat som ett kopparstick i lätt silvermetallic på blått tyg. Det är svårt att tänka sig något snyggare faktiskt.

Jämfört med min andra Ahab-tisha (Sail and Kill)  är den här bra mycket elegantare och mindre plottrig. Det är faktiskt denna t-shirt som jag känt mest habegär till ur Ahab-katalogen ända sedan jag lyckades vinna ett mediumstort exemplar i en av doomfrämjandets tävlingar. Ja, det är sant… jag har haft den här t-shirten i över ett år utan att kunna bära den själv, till mitt stora förtret (vilket kan ha bidragit till mitt snålhållande av exemplaret). Nu när jag har en kommer jag givetvis att göra det enda hederliga och lotta ut ett styck mediumstor Ahab Tour T-shirt ganska så snart framöver. Detaljer för tävlingen kommer att anslås här och hos @doomlobbyn så fort jag hittat på något lagom utmanande och ändå rättvist.

Nog om detta, turnémerch måste ha ryggtryck, och givetvis har även detta monument över den doomiga goda smaken ett sådant, låt oss ta en titt.

Som sig bör, turnénamn och spelställen med datum. Det är lite fusk att äga något sånt här utan att ha varit på en enda av spelningarna på turnén, men vad skall man göra när den närmsta orten är typ Osnabruck?

Sak samma, jag är väldigt nöjd med den här tishan och det är ett av få ickesvarta plagg som passar bra i doomgarderoben för tillfället.

BTW, om ni noterar en något bättre bildkvalitet än vanligt så beror det på att Doomionistas hovfotograf fru Doomfrost har en ny kamera som tar bättre bilder (hur det nu än kan vara möjligt) än min till åren gångna iPhone 3Gs. Det kan hända att fler bilder av god kvalitet kommer framöver. Jag har lite ovisat tyg och det är dags att återigen gracera Internet med min närvaro.

Ahab – The Hunt. Och som min kollega J skulle sagt ”Holy shit, that’s professor X!” (Jag är faktiskt rätt sugen på att se filmen videon är klippt ur, men å andra sidan tror jag man får det göttigaste här)

Kommentera

