Mer läsning

Postat: september 4, 2011 av doomionista i Utanför doomfrämjandet
Etiketter:

Doomfrämjandet förstår att det kan vara tråkigt att vänta på nästa stora post på Doomionista. Var ska ni få er hårda fix medan ni väntar på att kaptenen orkar dra på sig en hårdrocks-t-shirt och skriva något lättsinningt om bandet bakom merchen?

Internet är som en evighetslång nedförsvandring i ett sunkigt trapphus, bara doomionistagodkända bloggar kan få det att kännas bättre.

Det är här jag helt enkelt får ge lite lovin’ åt andra hårdrocksbloggare som fyller hålen i min vardag.

Hatpastorns Likpredikan har säsongsstart, jag har nämnt bloggen hör på Doomionista förut. En utmärkt svartmetallblogg med stora doser humor. Ligger bakom de välkända ”Blackmetal-turkhits” som lockade till hejdlösa skratt även bland icke metalheads på kontoret där jag fördriver mina dagar. Rekommenderad läsning för alla som gillar obskyr satansmusik och trivia därom.

Ett relativt nystartat men hittils lovande projekt är Getvarg. Två hjälpligt vuxna karlar med fötterna djupt begravda i hårdrock och skräckfilm. Blev alldeles skadeglad inombords av stycket:
”Jag är tillräckligt gammal för att inte förstå vad dom “unga” håller på med nuförtiden. Ungdomar med tatueringar på händer och hals, snedluggar som står och grymtar som grisar och spelar efterbliven hardcore med syntar. Tänker att dom har låttexter om world of warcraft och facebook också dom stackars små liven.”
Smaka på den du.

Det bär emot att promota någon som är så uppenbart mycket mer framgångsrik än oss, men att inte nämna I Just Can’t Hate Enough vore förmodligen generalfel. Mediaskvaller, Nihilism, Veganmat, Misantropi, Dödsmetall och Punk allt framsprutat i en rasande fart av Sveriges mest kände Haschtomtehetsare. Den enda hårdrockarblogg (Förutom Doomionista) som rekommenderas av Fru Doomfrost.

En lite mer allmänbred hårdrockslivsstil levs och beskrivs av Rebellängeln på siten Metal! recensioner av nytt såväl som gammalt är den huvudsakliga verksamheten, men även böcker, ljudprylar och vardagsliv smyger in.

Jarno på A Fair Judgement förser ju mig med stora mängder Merch till rimliga priser, bara det är en anledning att älska honom. 2011 har inte varit hans mest produktiva år, delvis beroende på ett elakt armbrott, men som stilist är han träffsäker och hans musiksmak är ofta väl överensstämmande med min egen. Även här är ett citat på sin plats:
”I ambulansen får jag, vad jag misstänker är min fjärde dos morfin, och inleder min cirka 20 minuter långa monolog om varför man ska lyssna på drone och Galvano istället för Volbeat. Tyvärr finns inte denna monolog inspelad för jag kommer inte ihåg vad jag sa mer än att Billy Anderson ska jobba med bandet. Förmodligen var jag elitistisk.”

Ja… jag vet. Jag har lovat att lotta bort en t-shirt. Närmare bestämt den här:

Jag måste bara komma på exakt hur tävlingen skall gå till. Ge mig lite tid vetja.

kommentarer
  1. Getvarg skriver:

    Tack för reklamen!
    Vi är ju nya i bloggosfären, men drivs av kärleken till musiken som räknas och hånhatet mot den som inte räknas!
    /Getvarg E

    • doomionista skriver:

      Så lite så. Vi som gillar de tyngre tonarterna måste hålla ihop. (Om det inte gäller posörer, de förtjänar givetvis bara hån).
      Gillade verkligen listan på musikdokumentärer ni postade nu senast. Such Hawks Such Hounds räddade en hel förmiddag på jobbet.

Kommentera

