Dagens Outfit – At the Gates

Postat: september 7, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:,

Okej, nu får det ta och bli lite dödsmetall igen. Backloggen i t-shirtlådan är inte så stor, men snart blir det som sagt Yob, Kongh och Dark Castle vilket förhoppnignsvis skall rendera lite mer merch.

Göteborgarna i At the Gates var ett av mina favoritband när jag började trilla in på dödsmetall. Deras oortodoxa låtskrivande, valet att ha med en fiol på The Red in the Sky och metalsveriges absulut hands down snyggaste logga var alla beståndsdelar som fick mig att sluka allt bandet producerade även om jag egentligen var lite mesig och mest gillade Tiamat, Left Hand Solution och Dark Tranquility. Tompas röst var min ingångsdrog till det mer och mer brutala och ångestladdade och jag tycker nog fortfarande att han är i en klass för sig. Hör bara på en låtar som Nausea, Blinded by Fear eller Ever Opening Flower.

Ett flak folköl på det här så är det som om jag aldrig blev vuxen.

Tishan är från Sucicidal Final Tour 2008 och köptes på Debaserspelningen. Jag såg dem på Sweden Rock festival också, men det var skönt att få se dem under lite mer ordnade förhållanden och inte med ett par dagar av festivalmat och öl i magen. Förutom en viss blekning av tyget tycker jag nog att den här t-shirten har hållit bra. Tycket har små sprickor om du tittar närmare men färgen är bra och inget av motivet saknas.

Motivet är om jag minns rätt turnébackdroppen och baserat främst på Sucicide Nation och möjligen Under a Serpent Sun. Det är okej, men tar i mina ögon över alldeles för mycket av loggan, som för mig är den naturliga dragningskraften. Inte för inte att en The Red in the Sky is Ours-tisha ingår i den Doomfrostska önskelistan.

Ryggtrycket är en rejäl svettframkallande blaffa med ett citat från texten till The Burning Darkness. Jag är inte helt säker på vad det är tänkt att betyda, men det låter fräckt och bilden är mäktig. Krucifixet kunde varit lite mindre och givit mer utrymme för de ödesmättade ruinskuggorna i bakgrunden och loggans kyrkfönster, som utgör ramen hade kunnat få synas mer, det tog mig ärligt talat en stund att lista ut vad fan som pågick bakom bilden. Själva textilen är rätt så bra, medeltjock kvalitet med okej passform och bra längd. En av mina favorit-t-shirts.

Vill du ha en likadan själv, eller annan ATG-merch så går har Corpseclothing en hel del.

Bonusdoomfrostfakta: Tompa kom på mitten av nittiotalet fram till mig vid baren på klassiska vegoresturangen Solrosen i Göteborg och berömde min mäktigt snygga gröna Queensrÿche-longsleeve (som jag skall visa upp om jag någonsin raidar longsleevelådan på vinden) Kapten Doomfrost var en modeikon redan då.

Kommentera

