(Mån)Dagens Outfit – Dränkt sjöbuse

Postat: september 21, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:, ,

Måndagen var festdag för Doomfrämjandet. Vi samlades, som tidigare aviserats, för att låta oss manglas av Yob, Kongh och Dark Castle på Kägelbanan. Föröl och rejält flottig mat intogs på Soldaten Svejk. Närvarande var, förutom Kapten Doomfrost:
Evilrobotics – för dagen iklädd en tjusig Bongripper-tisha som jag hoppas vi får se här vid tillfälle.
iDoom – som sportade civilistkläder.
Geten – i en sjukt snygg Cough-tröja eller om det var Clutch, protokollet visar inte detaljerna pga mycket ölintag, men jag är övertygad om att någon korrigerar mig i kommentarerna.
Jonas – Som hittils inte valt något doomalias vad jag vet var även han civilklädd.
Slutligen så min kollega P som fick vara doomtrainee för en dag. Dock minuspoäng för reggae-merch buret. Till Graveyard vill jag se honom i något mer respektabelt.

Jag körde med mitt sista sommarkap, återstoden av det tyska paketet, Ahabs mest alte-schule-modell. ”Drowned”

Notera drunknad wetlook. En doomionista accessoerar med hela sig.

Textilen är givetvis Fruit of the Loom, merchens egen Rolls Royce, tyskar kan det här med kvalitet. Jag nöp givetvis sista exemplaret i XL, som sig bör, kaptenen är metalmerchens egen dammsugare.

Visst, den är inte lika magnifik som den blå turné-tröjan. Men det finns något primalt old school i en svart tisha med vitt screentryck.

Motivet är i sig oklanderligt, drunknad zombiesjöman i kamp med en gigantisk tentakel. Jag är väldigt förtjust i det sparsmakade utsnittet och hur motivet smalnar av nedåt. Gillar även infällningen av loggan, aldrig har Ahabs enkla Old English-logga gjort sig så bra, hela motivet är liksom en programförklaring för den enka screentryckta svarta tishan. Fattar man inte grejen med det här kommer man för alltid ha t-shirts med blaffiga fyrfärgstryck av albumomslaget på. Det är skillnaden mellan en ”Soul Sacrifice”-tisha och en ”Forest of Equilibrium”-dito.

Nåja, även blaffiga fyrfärgstryck är inte ”Allover”, den skamligaste design du kan bära.

Eftersom Ahab är gossar som vet att ge valuta för pengarna så finns det givetvis ett ryggtryck också.

Uppmuntrande ord i frakturstil, Ahabs kännetecken nummer ett. ”Souls that drowned the depths they haunt”

På hela taget, en liten bit nautisk merch jag känner mig stolt över att ha införlivat i min garderob.

Vill du klä dig i doomens egen sjömanskostym? Sväng in på Ahabs myspacesida hitta vad du gillar och sväng iväg ett mail till den mailadress som anges.

Hur var Yob, Kong och Dark Castle då? Givetvis mäktigt.

En viss besvikelse uppstod i merchståndet då bara två modeller fanns i XL över huvud taget. Dark Castle, som hade en snygg tröja, fick helt enkelt vara utan Doomfrosts pengar. Det blev dock två stiliga plagg med de bägge andra banden som givetvis kommer redovisas här vid tillfälle. Fast närmast blir det en uppdatering av septemberkalendariet och en post i serien ”På Önskelistan” och en rafflande berättelse om jakten på en ultrarare t-shirt.

Kommentera

