På Önskelistan – Cathedral

Postat: september 24, 2011 av doomionista i Klassisk Merch, På Önskelistan
Etiketter:,

Jag hamnade i ett twitterutbyte med en otroligt mycket kändare musikbloggare om Cathedral och läderbikinidonnorna i videon till mäktiga ”Hopkins, Witchfinder General” häromsistens och fick för mig att jag skulle se om det fanns någon snygg Cathedral-merch. Och jo det fanns det så klart… på tshirtslayer.com

Reaktionen från annan känd metalfashionista var om jag minns korrekt: "Tidlös! Gah! Vill ha" och det kan jag bara instämma i.

Det mesta jag sett med just Cathedral har varit fyrfärgstryck av mer eller mindre dubiös karaktär. Forest of Equilibrium är plottrig men ändå ganska snygg, ”The Last Spire” ser inte bara ut som en Star Trek-logga till formen, bilden är sorgligt grå och trist för ett fyrfärgstryck med en drake på. Men jävlar, ”Soul Sacrifice” vilket klockrent tryck. Det blev en besatthet, en feber i min doomionista-kropp. Jag måste bara äga den här merchen.

Lättare sagt än gjort då det visade sig främst vara en Tour-shirt som just nu ligger i 100 USD på eBay.

I hopp om att hitta något billigare har jag googlat skiten ur Internet, jag har letat på ryska distributionssiter och fått vada genom så djupa träsk av NSBM att jag nog aldrig kommer bli riktigt ren igen. Jag har sett så mycket tråkiga wraparoud-tryck med Behemoth att jag förlorat tron på mänskligheten och jag har gått på så många nitar att jag nästan gett upp hoppet.

För närvarande har jag ett bud på 50 USD hos en annan snubbe som verkade villig att skiljas av Soul Sacrifice-kopior ur sin privata kollektion. (Han drev någon sorts obskur oundergrounddistribution och hade en del goa grejer i sin minimalistiskt nittiotaliga webshop, men slut på de där Soul Sacrifice-tishorna för 25 dollar, så klart.

Hör inte han av sig så hoppas jag eBay-budet sjunker. Den låg på 150 i torsdags så med lite tur kan det gå ner på en nivå jag är beredd att slanga ut.

Ack, att vara en t-shirtsnobb. Det är ett otacksamt arbete, i sanning.

Men för att hylla någon med så rå röst som Lee Dorrian är det värt att anstränga sig lite.

kommentarer
  1. Getvarg s skriver:

    Vad hände på Graveyard konserten? Orkade du köa? Blev du rasande på alla hipsters och gjorde slarvsylta av dom? Folket vill veta!

Kommentera

