Dagens Outfit – Yob

Postat: oktober 4, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:, ,

Börjar med en liten rapport om besvikelse. I fredags skulle jag, Evilrobotics, Rookie-Pär och Huddinge-Tomas gå på Graveyard, hade vi tänkt. Club Püssy A Go Go arrangerade spelning på Debaser Medis, med fritt inträde före klockan 22 och 100 kronor efter detta klockslag. Naivt nog tänkte vi att Graveyard fortfarande är så obskyra att man kunde komma in om man svängde förbi vid niosnåret så vi sammanstrålade på Oliver Twist för burgare och öler. Det var på det hela taget en trevlig föröl där gammal klassisk hårdrock dryftades och kärlek till vinyl bedyrades. So far so good.

När vi efter en rejäl ansamling öl så väl rumlade mot Medborgarplatsen möttes vi av Midgårdsormen. Runt hela Medborgarplatsen sträckte den sin väldiga kropp, bestående av doomsters, stonesters och hipsters. Det var nedslående att skåda. Trots detta ställde vi oss i kön och avvaktade. Den rörde sig knapp. Då och då gav någon otillräckligt trve gav upp och gick hem och kön kravlade sig framåt.

Jag mötte upp med @doomlobbyn-följaren @voidrone som var skyldig mig en #doomöl sen Yob, Kongh och Dark Castle på kägelbanan och han stod och diskuterade kön och musik i allmänhet en stund innan vi alla helt enkelt bara gav upp. En kort visit på Scandic Malmen slutade med att vi gick tillbaka till Oliver Twist och drack finöl.

En trevlig kväll förvisso, men besvikelsen över att inte ha fått se Graveyard var stor, särskilt för Rookie-Pär och Huddinge-Tomas som inte sett dem tidigare.

Så kan det gå, när man underskattar hypen runt ett av landets just nu bästa band.

Vi tänker på något trevligt istället, som Yob.

Det här är en av de tröjor jag köpte på kägelbanan häromsistens. Utbudet i XL var deprimerande litet dock, Dark Castle hade inget och Yob och Kongh hade bara en modell vardera. Stor besvikelse för en lagom tjock doomster i sina bästa år med gott om merch-budget i plånboken. Sak samma, den här tishan är störtsnygg i alla fall.


Rött tryck på svart textil är alltid en vinnare, här i två nyanser; rost- och klarrött. Yob har en jävligt stilig logga som passar deras musik bra och det geometriska mönstret passar på att vara både mattematiskt, ockult och orientaliskt på en gång. Särskilt gillar jag den runda inramningen som för tankarna till den Cordobakalifatiska dekorationsskolan. Det finns dessvärre inget ryggtryck, vilket givetvis alltid är lika tråkigt. Men på hela taget är jag nöjd med merchen. Ska dock försöka gräva upp en ”Burning the Altar”-tisha någonstans ifrån, för det trycket är maffigt.

kommentarer
  1. Getvarg s skriver:

    Prisa herre satan! Sjukt att Graveyard är så hypade i Stockholm hösten 2011, det skulle jag inte trott! Nåja personligen är jag ett stort fan av svart tryck på vita tröjor, enligt min fru så ser jag nämligen så blek ut i svart…

  2. doomionista skriver:

    Är inte dödens kalla blekhet ändå det som vi alla eftersträvar? Själv har jag en aningens rödlätt ton i mitt fryntliga gesikt så rött på svart passar alldeles utmärkt.
    Jag är väldigt glad å Graveyards vägnar, men besviken på söderfolket som campade sönder min konsertfredag och möjligheten att scora en Graveyard-tisha.

    Hm… det känns som en mager t-shirt-oktober. Blir nog dags att gräva fram min vita tröja och skrälla lite.

  3. Adai skriver:

    Har doomlobyn någon officiell spotifylista?

  4. Getvarg s skriver:

    Spotify är i allra högsta grad ett kristet påfund! Getvargen ylar inte åt spotify!

Kommentera

