Metalnight – Kategori 4 – ”Best of Doomlobbyn”

Postat: oktober 9, 2011 av doomionista i Utanför doomfrämjandet
Etiketter:

För att hedra Doomfrämjandets musikaliska gärning i att pumpa ut tung musik över massorna, samt att ge oss från Stockholmssektionen av Metalnight-gänget en edge (Evilrobotics var också medbjuden men blev inblandad i någon jobbgrej om förrymda pingviner eller nåt och kunde inte närvara) hade Walle skapat en skräddarsydd kategori.

Dessutom tilldelades jag nyinstiftade ”Metalnight Achievement of the Year” för mitt idoga twittrande och bloggande.

Stoltheten jag känner inför denna lilla Lego-svartmetallare som just nu står och plockar osynliga apelsiner brevid min monitor vet inga gränser. Jag försöker komma på bästa sättet att montera honom på någon av monitorerna. Kanske köpa en 2×2-platta och limma fast den med superlim så man kan utnyttja legots egna egenskaper?

MP drog igång med genrebildarna Candlemass – A Tale of Creation

Olle lutade mer åt proto-stoner och levererade en tung dänga med Melvins – Revolve

Masse, som låtit sig indoktrineras av Doomfrämjandet och som älskar det sanslöst och vettlöst tunga gjorde mig oerhört stolt (inte bara genom att dela ut pris) utan även genom att mäkta upp med Ahab – The Hunt

RJ gick tillbaka till rötterna än mer än MP och satte temat oklanderligt med Black Sabbath – Under the Sun

Även Walle visade sig vara en duktig doomlobbydecipel och plockade ett band jag tipsat om efter Leipzig-trippen i somras. Helevorn – To Bleed no to Suffer

Doomlobbyn avslutade doomlobby-kategorin, vilket ju var det bästa som kunde hänt. Nu visade det sig vara ett problem med mitt val, jag hade nämligen också valt Ahab – The Hunt. Dessutom hade jag köpt in en låda Lakritspipor av märket Skipper Pipes, att dela ut som rekvisita, så jag kunde ju inte direkt bara spotifya fram något med October Tide eller Catacombs. Skall det vara nautiskt så skall det vara Ahab. Jag fick snabbt plocka fram ”O Father Sea” som en reserv. Men inte utan att erkänna dubbletten, hedern krävde så mycket. Skipperpipesen gick dock åt.

Kommentera

