Metalnight – Kategori 6 – ”Nytt”

Postat: oktober 9, 2011 av doomionista i Utanför doomfrämjandet
Etiketter:

Lite av en favoritkategori. Jag har en tendens till att snöa in lite för mycket på det jag redan känner till annars. Faktum är att exakt detta är drivkraften bakom @doomlobbyn att tvinga mig att jaga nya bekantskaper inom musiken.

Masse öppnade starkt med brutal blasfemisk old-school döds. Blaspherian – This Disgrace of God

RJ har liksom jag en djupt rotad kärlek till Anthrax och även om gruppen inte är ny för honom är skivan ny och det tyckte han var all motivering han behövde för att spela ”I’m Alive”

Lite på samma sätt resonerade Walle som körde Mastodon – All the Heavy Lifting

Jag hade enorma problem. Jag har ju i den tunga musikens tjänst gjort en hel del nya bekantskaper i år. Till sist föll valet på en grupp vars t-shirt ju en gång kickade igång beslutet att starta den här bloggen. Pyramido – Walking Blind

MP hade valt ett band och en skiva som förvisso inte var nytt, men som var en ny bekantskap för honom och som han lyssnat enormt mycket på senaste tiden. Khold – Der Kulden Rår

Metalnight V hade med detta fått sin andra dubblett, Olle fick erkänna att även han bekände sig till Khold-älskarna sen väldigt nyligt och hade valt samma låt. För att inte behöva köra den två gånger i rad justerade han sitt val till ”Hundre År Gammal”

Med detta avslutades Metalnight V och vi övergick till att slåss om mediasystemet för att spela upp våra bubblare, hitta den där Behemoth-videon med all nakenheten… hitta någon vars Google-konto tillät honom att se den där Behemoth-videon. Dricka mer ohejdat och bara umgås. En grym kväll och jag rekommenderar verkligen er som inte har ett liknande arrangemang att hitta nåra likasinnade, dra upp några enkla riktlinjer och köpa ett par backar lättdrucken öl. Få saker är så härliga som att få nörda ner sig ordentligt i musik man älskar.

kommentarer
  1. Getvarg s skriver:

    Hur man lyckas att få Anthrax in under kategorin ”nytt” kan jag inte förstå, Mastodon är också svårt att tänka på som nytt… men ANTHRAX?!?!

Kommentera

