Dagens Outfit – Total vitshock!

Postat: november 8, 2011 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:,

Ärad varde Getvargen i djupet. På twitter-tips från någon av de bägge getvargarna så köpte jag en Simon Erl-designad tisha.

Jag måste komma ihåg att inte vrida mitt huvud på ett sätt som får skägghelvetet att se än snedare ut.

Och den är vit! Total kaos! Jag äger två andra vita t-shirts, varav den ena är reklam för de som tillverkar vårt ärendehanteringssystem på jobbet och jag har inte slängt den eftersom sloganen är ”Because you’ve got Issues”. Den andra kanske dyker upp här på bloggen om ni är riktigt tokjävla snälla. För jag är inte en vit t-shirt-kille. Vilket bilden ovan kanske förmedlar. Faktum är att jag var tvungen att SMS:a kompisen Nisse i morse bara för att tala om att jag hade vitt på mig. Så sällsynt är det, och jag och Nisse har biff om vita t-shirts sen han kom till Arvika-festivalen iklädd en.

Sak samma, Simon Erl är den brittiske hovtatueraren hos satanister och hipsters alike. Han driver bland annat bloggen Esoteric Gentlemans Club och då och då krämar han ur sig en t-shirt. Den som inte kan gissa varför just den här var ett måste för mig, kan uppenbarligen inte läsa.

Death to False Doom är ett budskap jag kan ställa mig bakom till 100% och Erls bikerkulturinspirerade stil är cool och helt i linje med den outlaw-satanist-biker-trend som kan skönjas i och med band som Uncle Acid and the Deadbeats.

Den som vill vara lika fin, eller mer satanistisk med en Baphomet-tisha, kan se vad som säljs på Erls webshopp. Att tänka på är dock att exemplaret jag köpte var XL och stort som banne mig 2XL. Vilket är fine by me, jag är både storvuxen och har en viss rondör, men för folk som tenderar mer åt andra hållet kan det vara värt att tänka på att ta en storlek mindre än man tror man har. Dock vågar jag inte svära på vad som händer vid maskintvätt, materialet känns lite opålitligt och det är fullt möjligt att det krymper ihop vid 40 grader, jag lovar att återkomma med en rapport.

När jag nu ska tvätta den. Det är inte ett överskott på vittvätt i det doomfrostska hushållet direkt. Tre t-shirts i en maskin känns lite som slöseri med både miljö och tid. Skit samma, död åt falsk doom!

kommentarer
  1. Bra där att du köpte t-shirten trots att den är vit! Vita tröjor är mina favoriter, och just den tröjan är en favorit bland favoriter! Getvargen, myser över att vårt inflytande nu räcker ända in i folks garderober. Vägen till total dominans och världsherravälde ligger öppen för oss!

    • doomionista skriver:

      Det var ju faktiskt jävligt svårt att motstå designen och budskapet. Stort tack för tipset. Mitt nästa t-shirt köp riskerar för övrigt också vara ickesvart. Lite orolig över detta faktiskt. Det är en trend jag inte var beredd på.

  2. dom bästa trenderna är ju dom man inte är beredd på! vita t-shirts är fina, men inget slår en härligt urtvättad och genomanvänd svart tröja…

  3. och vem var det som myntade outlaw-satanic-biker-metal? jo, det var getvargen! vi tror stenhårt på den trenden, vi ska köpa moppar och måla pentagram på dom till vårkanten!

  4. doomionista skriver:

    Ni är uppenbart inflytelserika även i Doomkretsar. Satansmoppe skulle jag nästan kunna tänka mig att köra. Eller satansvespa.

Kommentera

