Dagens outfit: Konghligt

Postat: mars 14, 2012 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:,

Fan, än lever liket! Bloggdöden har inte hunnit till Doomionista riktigt än och äntligen gjorde jag slag i saken och gick till kontoret i finaste apestassen.

Från Jönköpingstrakten kommer den svenska doomsludgens absoluta regenter, Kongh, och den som minns sitt Doomfrämjande kanske kommer ihåg att vi var och såg dem för en evighet sedan på Kägelbanan. T-shirtutbudet var gott och jag fastnade för den här enormt maffiga tishan.

Notera aphäng på axlarna och seriös min. Dessutom seriöst skägg. Bikerprimat.

Det är en t-shirt som har allt. Gorillor, tentakler och dödskallar. What’s not to love? Dessutom är ju Kongh-loggan i sitt anspråkslösa frakturtypsnitt jäkligt snygg. Som alltid gillar jag bäst när det är vitt tryck på en svart textil. Det är en enkelhet som alltid gör sig bra. Vi tar en närmare titt på motivet.

Gorilla i dödlig kamp med en träskbläckfisk? Har ni sett något så mäktigt? Det är ju en sån avgjort bra t-shirt att jag skulle kunna ha den varje dag om jag inte var rädd att den skulle bli sönderblekt och urtvättad.Vill du ha en likadan, eller annan Kongh-merch, går du till Kongh.net och shoppar.

Har ni dålig koll på Kongh? Lyssna på Unholy Water från Shadows of the Shapeless-plattan.

Mer finns både på Spotify och Bandcamp.

kommentarer
  1. Olle Lindkvist skriver:

    Men Lord, hur mäktig ser inte du ut nu för tiden? Asbra skägg, snyggt arg :)

Kommentera

