Häromdagens outfit: Djävulsjuicen

Postat: oktober 24, 2012 av doomionista i Dagens Outfit
Etiketter:,

”If he’s guilty, then he’s the devil and The Juice is Lucifer.”

Orden kom från OJ Simpson-rättegången och inspirerade Edgar Livengood till namnet på hans och dåvarande flickvännen (nuvarande hustrun) Gazelle Amber Valentines band Jucifer.
”Orimligt” säger nu ni givetvis.

Pyttsan säger kapten Doomfrost, som plötsligt vaknar till liv efter en längre bortavaro. Har man träffat Livengood så framstår allt som fullständigt resonligt. Han och Gazelle Amber Valentine lever i en husbil och turnerar land och rike runt som ett par stadiga sludgehippies. Röker kopiöst stora spliffar och ser precis ut som man kunde vänta sig.

Jag, iDoom, Evilrobotics och Geten gick och drev i t-shirt-boden på Roadburn i hopp om att hitta något flådigt när en skabbäten rävskalle fångade min uppmärksamhet. Rävliket tillhörde Edgar Livengood som satt och krängde Jucifer-tröjor.

Loggan var snygg, priset var rätt och eftersom Jucifer har ett rätt tungt och bra sound för en duo tyckte jag det kändes som ett helt okej köp.

Lite senar på festivalen gick ryktet att Livengood försökt sälja rävskallen till förbipasserande @crj138 samt i förtroende sagt att Henry Rollins och Black Flag skulle ut på återföreningsturné. Fast det där sista var förmodligen den kopiöst stora hövdingen Livengood klippte som talade.

Hur som helst, loggan är skapligt snygg. Symmetrisk och svårläst på ett sätt som minner om gamla tiders döds- och svartmetalloggor. Möjligen har den ett märkligt drag av kurbits som får mig att vilja sätta kransar på skidåkare varje gång jag har tröjan på mig. Tröjan i sig är lite halvdan i kvaliteten och tappade svärta ganska fort. Trycket är dock stabilt och har inte flagnat än.

Blandningen av döds- och svartmetall kan för övrigt nästan spåras i senaste plattan Throned in Blood, som jag nu tänker spela låten ”Contempt” ifrån.

Jag får be om ursäkt för en kort post, men jag kände att jag behövde få något ur mig. Det är dags för lite uppskärpning här på bloggen men det kan ta ett tag. Jag ligger efter på ett par andra projekt och jag håller precis på att återhämta mig från en episk förkylning/halsinfektion så allt ligger lite i träda.

Men målsättningen är att under hösten intervjua ett par svenska (och kanske till och med ett par utländska) band och därutöver presentera omåttligt snygg merch från ett par riktigt roliga akter.

Håll tummarna.

kommentarer
  1. Okej. Vi håller tummarna och vilar ögonen på Jucifer-loggan så länge!

  2. SpaderEss skriver:

    Jag håller tummarna jag med!

Kommentera

