Alltid iväg på ett sidoprojekt

Postat: november 26, 2012 av doomionista i Tomt prat
Etiketter:

First up:

Jag har nya t-shirts i massor att visa upp. Ska bara få fru Doomfrost att fotografera mig.

Dessutom behöver jag fanemig rensa i byrålådan. Någon som vill ha bättre begagnade satyricon-tröjor (Age of Nero) i storlek italiensk XL? Jag behöver liksom inte visa naveln för att vara kvlt och trve. (Nej, jag förstår att det bara är soprummet som vill ha dem)

Sen har jag dragit igång ett nördigt sidoprojekt. Nördigt i kubik till och med för att vara mig.

Image

Lilla Döda ligger fortfarande på Google Docs, (Uppe i 120 länder nu) men så fort jag kommit på en smart databasstruktur och lärt mig tillräckligt med Ruby eller Php (vadhelst som visar sig vara lättast) så tänker jag göra en sökbar och i förlängningen kanske också kommenterabar databas publikt tillgänglig. Får se om det håller, men fördelen är att jag kan klocka det som vidareutbildning på jobbet.

kommentarer
  1. SpaderEss skriver:

    Annars är ett tips till gamla urvuxna bandtishor att sy om dom till Kuddfodral. Bara kränga ut och in, trycka i en kudde och måtta för att sedan sy raka sömmar efter markeringen. Gäller bara att inte glömma att lämna en öppning att trycka tillbaka kudden i när man vänt ”fodralet” rätt igen. Inte provat själv ännu, men det kommer garanterat. :-) Även om jag just nu riskerar att växa ur tröjjora inventerat. :-)

  2. Talbot (från Estland) förtjänar att vara med på listan.

Kommentera

