#Doomkalendern, Lucka 1

Postat: december 1, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

Idag är det första december och jag sätter mig att göra ett nytt galet projekt som kanske eller kanske inte bli avslutat.

Without further ado presenterar jag första luckan i årets doomkalender.

Uppsalabandet S:t Erik kom under 2012 ut med en nyutgåva till 2009 års sorgligt underhypade ”Under the Tarn” på Spora Recordz.  Det är en sån hejdundrande sludge- och stonermacka att jag är aningen olycklig över att jag inte har en vinylspelare och således inte kan köpa skivan för att njuta av den fullt ut. Som tur är finns den på Spotify. Vinylutgåvan har dessutom ett fantastiskt snyggt omslag (Det som visas i videon), något CD-versionen inte kan stoltsera med. Hur som helst, hoppas att nysläppet av skivan också markerar en nytändning för S:t Erik som inte släppt något sen Under the Tarn.

kommentarer
  1. Evil Robotics skriver:

    Troligtvis min mest lyssnade platta i år!

  2. SpaderEss skriver:

    Otroligt bra platta.

  3. […] gör det så twittrar han om kaniner och långsam musik som Doomlobbyn. Redan när jag såg hans första lucka om St. Erik slog det mig att jag måste göra likadant vilket jag också gjorde efter att Vinterstudion var […]

Kommentera

