#Doomkalendern, Lucka 3

Postat: december 3, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

My Dying Bride, med Crown of Sympathy… live på den tiden då TV sändes i 4:3-format. My Dying Brides dödsdoom var lite av en uppenbarelse för mig när jag första gången hörde Turn Loose the Swans-plattan, det tror jag nog att jag har sagt tidigare. Faktum är att inget annat slog mig så hårt förrän jag introducerades för Ahab. Det är något med dynamiken i musiken. Stunderna av långsamhet växlat med de ursinninga partierna med dubbelkaggar. På Turn Loose the Swans-plattan händer det något hela tiden. Dessvärre blev de aldrig riktigt lika bra igen även om jag gillar Angel and the Dark River. Men när Martin Powell slutade i bandet tappade de något av det som gjorde dem unika.

Kommentera

