#Doomkalendern, Lucka 8

Postat: december 8, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:, ,

Nu har jag krängt stoner i dagarna två så det är väl dags att bjuda på något mer doomigt. Chilenska Mar de Grises spelar dödsdoom av en ganska klassisk form, närmast att jämföra med Helevorn eller Mourning Beloveth. De är förmodligen inte det naturligaste valet vad det gäller doomband från Chile, om du frågar någon med koll på scenen så blir det garantera Procession som kommer att föreslås, men i slutändan kände jag mer för dödsdoom och för att placera mig på tvärsen emot vad som förväntas av mig. Med det inte sagt att ni inte ska ge Procession en chans men det är en annan fågel, helt klart.

 

kommentarer
  1. Jarno skriver:

    Jag såg Procession på Muskelrock 2011. Det var helt okej men jag såg inte hela giget. Förmodligen lockade öl i solen mer.

Kommentera

