#Doomkalendern, Lucka 9

Postat: december 9, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

Idag är det poeten John Miltons 338-årsdag och det kan man givetvis bara fira på ett sätt. Det gav mig en smula problem dock, vilken låt ska man välja med Paradise Lost egentligen? Det naturliga är givetvis As I Die, men den har jag länkat i andra sammanhang här på bloggen och det vore ju just snyggt att få något man redan har i Doomkalendern, jag är ju för fan inte Body Shop. Men dels har jag följt med väldigt dåligt i Nick och Gregs äventyr i musikaliska bakvatten och dels är mycket av det jag gillar med det förlorade paradisets husband inte direkt doom. Jag hade allvarligt talat svårt att välja mellan låtar från deras mest Depeche Mode-iga skiva. Skulle jag låta er lyssna på Say Just Words eller vore One Second mer lämplig?

Sen kom jag ihåg True Belief, en ganska doomig gothstänkare från fjärde plattan Icon.

För den som verkligen hade velat ha lite old-school från plattan med den slentrianheilande roboten i luckan erbjuder jag bonuslänken med Our Saviour live.

Kommentera

