#Doomkalendern, Lucka 15

Postat: december 15, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

Eftersom gårdagen bjöd på ockult 70-talsretro och jag inte hittar någon rolig trivia för den 15:e december så får det bli en fortsättning på inslaget spår. Kanadensiska Blood Ceremony nämnde jag ju igår. De har ett aningen råare sound än Jess and the Ancient ones, som en korsning mellan Jethro Tull och Deep Purple. Gillar du orgel och tvärflöjt i din ockulta musik finns det bara ett givet band och det är Blood Ceremony. Jag är aningen avundsjuk på Getvarg S som fick chansen att se bandet i Köpenhamn medan Stockholm fortfarande var inne i sin doomfientligaste period, men förhoppningsvis kommer en chans igen.

kommentarer
  1. Doom-Erik skriver:

    Blood Ceremony släppte förra årets bästa skiva i mitt tycke. Ångrar mig rejält att jag inte gick på deras spelning på Truckstop i Göteborg :(

Kommentera

