#Doomkalendern, Lucka 16

Postat: december 16, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

*Med Slas-röst* När jag var liten… *Får dåliga sjuttiotalsvibbar och lägger av med Slas-rösten*

Nej, poängen är att jag var rätt ung när min mor första gången läste Richard Adams ”Watership Down” eller ”Den Långa Flykten” som den heter på svenska för mig. Kanske har minnet av den färgat min relation till släktet Lepus och gjort mig extra mottaglig för kaninrelaterade saker, men när jag hörde The Fall of Efrafa första gången var det verkligen en fullträff. I samma gränsland mellan Postblack, Crust och Sludge som till exempel Thou rör sig i spinner The Fall of Efrafa sina metaforer om samhället med utgång från Adams kaniner.

Bandet släppte tre album (Owsla, Elili och Inlé) som tillsammas utgör trilogin ”The Warren of Snares” innan de lade ner. Den som har 130 Euro till övers kan köpa återutgåvan av samlingsboxen på 6 LP hos doomrock.com. Jag skulle definitivt göra det, om jag hade pengarna och ägde en LP-spelare. Även om det är sorgligt att det inte kommer mer The Fall of Efrafa-material så kan jag ha förståelse för att det kan vara rätt svårt att driva kaningiget hur långt som helst. I slutändan är det nog allra bäst så här innan de tvingas till en temaplatta om Miffy.

En doomplatta om Miffy vore i och för sig jävligt awesome. Stäng av ljudet på den här videon och spela lite The Fall… i bakgrunden.

Kommentera

