#Doomkalendern, Lucka 17

Postat: december 17, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

Det får bli lite topical idag. Efter vår tripp till Malmö blev både jag och fru Doomfrost helt vansinnigt kassa och min söndagkväll slutade med att jag fick avbryta middag med farsan och spy i en taxi, samt lägga mig med världens helvetesfrossa. Givetvis hade jag dabbat mig och inte köat upp någon lucka i doomkalendern för jag tänkte ”det fixar jag på söndag kväll”.

Så med ett uppbådande av mina allra sista krafter ger jag er här australiensiska The Slow Death och låten Sickness.

The Slow Death rör sig sömlöst mellan funeral doom och dödsdoom, det enda som i mitt tycke tar ner helhetsintrycket är inslaget av totalt poänglös lättopera som drar in vid 5:15.

kommentarer
  1. Doom-Erik skriver:

    Det här var en trevlig bekantskap. Ganska typisk australiensisk doom på något sätt. Påminner om landsmännen Elegeion (kvinnosångspartierna) och Mournful Congregation. Var införskaffar man plattor med detta band månntro?

  2. Till och med jag vart ju tvungen att se vad du spytt ut dig…

Kommentera

