#Doomkalendern, Lucka 24

Postat: december 24, 2012 av doomionista i Doomkalendern 2012
Etiketter:,

De sa det inte kunde bli gjort, att naturens ordning bestred alla liknande försök. Att jag skulle ge upp halvvägs. Jag trodde själv nästan inte att jag skulle ro iland med det, men nu är det julafton och den sista luckan på årets Doomkalender kan öppnas. Givetvis måste man ju nästan spela doomens enda julsång en dag som denna, så det fick bli KPYCK (uttalas Kursk) med Rozhdestvo v Murmanske (Jul i Murmansk).

KPYCK är det ryska namnet, den ryska sången och det ryska temat till trots ett finskt band innehållande bland annat Sami Kukkohovi och Sami Lopakka från Sentenced. De spelar enligt egen utsago “Fast Russian Doom Metal From Finland” vilket nästan låter lite avskräckande, men om man står ut med att låtarna inte är längre än en fyra-fem minuter så är det skapligt tungt och ostalgin är en mäktig känsla hos oss som älskar misären och eländet. Det är nedlagda fabriker, utbombade bunkrar, rostande maskiner och snö och rysskyla så långt ögat kan nå. Dessutom har KPYCK det bästa merch jag någonsin sett. En brandad sovjetisk gasmask av modell lång slang med filter. Gå in och kolla på på Kpyck-doom.com själv får du se. Jag har ju redan en rysk ABC-mask så mitt behov av kpyck-masken är väl begränsat, men man kan aldrig ha för mycket gasmasker å andra sidan.

Kommentera

