Årsbästa 2012 – Inte släppt i år

Postat: december 29, 2012 av doomionista i Årsbästa
Etiketter:

En del grejer har bara inte släppts i år. Men kanske har de återsläppts eller så var upptäckten en sån blixt från klar himmel att de fan förtjänar att nämnas i någon sorts sammanhang.

Sleep – Dopesmoker (Remastered):
Ni trodde väl inte att jag skulle ignorera den här va? Bara för att den spelades in under förra seklet. Bah… Dopesmoker re-releasen var episk och förtjänar att hyllas. Följ röken till det riffyllda landet bara.

S:t Erik – Under the Tarn (Re-release):
Evilrobotics säger att det här var årets skivköp för honom. Jag fick just CD:n i ett litet paket från Ryssland så jag är beredd att hålla med. Det är en kolossalt spejsig skiva och den fick inte nog med kärlek när den släpptes. Vi ger den lite nu istället.

Fall of Efrafa – The Warren of Snares (Owsla, Elil, Inle):
Jag blev helt paff när jag insåg att jag missat hela jävla trilogin från Fall of Efrafa. Blackened postsludge-crust av finaste modell. Som om Agalloch och Thou hade fått en liten kaninunge ihop, matat den med anabola steroider och tränat den att attackera kamphundar.

Läs även:
Bästa skivorna jag lyssnat på i år
Bästa skivorna jag inte lyssnat på i år

kommentarer
  1. […] Årsbästa 2012 – Inte släppt i år […]

  2. […] Årsbästa 2012 – Inte släppt i år […]

Kommentera

