Doomkalendern 2013, Lucka 4

Postat: december 4, 2013 av doomionista i Uncategorized

Så, har ni hämtat er från den centralasiatiska orgien igår? Lovade jag något mer publifriande idag?

Well, pilutta er, ni får ett replokalsklipp med Dormant Inferno från Mumbai.

Well… ni kan få en något mer välproducerad version av låten Ashes också.

Dormant Inferno innehar, till min kännedom, titeln som Indiens Första Doomband. Som så många andra pionjärer slog de inte riktigt igenom och sångaren lämnade bandet för att flytta till USA. I år fick de dock kontrakt med Transcending Obscurity, enligt egen utsago Indiens största label för extrem metal, och därigenom kan vi här i väst nu njuta av debutplattan In Sanity via Bandcamp.

De är också med på Iron Fist Records Motorhead Tribute – India som jag givetvis förutsätter att ni har, om inte någon annan stans så i er Bandcamp-wishlist. Inte? Ärligt talat vet jag inte varför jag ens försöker ge er barbarer lite kultur.

I morgon, något på tok för obskyrt i klassen ”hellre än bra” från ett land som ni förmodligen inte kan stava till.

Kommentera

