Doomkalendern 2013, Lucka 14

Postat: december 14, 2013 av doomionista i Doomkalendern 2013
Etiketter:,

Any day now ska jag bygga upp ett litet lager av luckor så jag inte får slänga ur mig något när jag vaknar. Tur att man i alla fall har ett veckotema att luta sig mot.

Så vad har Nya Zeelands bästa stonersludgeband att göra med Lovecraft?

Behöver ni ens fråga?

Skivomslaget är tydligt lovecraftinspirerat och med en sång betitlad Cthulhu är the deal sealed. Att de dessutom är ett av mina favoritband gör att jag givetvis tar varje chans att peta in dem som ges.

 

Livesessionerna från New Zeeland Herald är jäkligt coola, man kan ju bara drömma om att DN eller Svenska Dagbladet skulle göra något liknande. Att ta ett up and coming band, låta dem spela ett par låtar för en liten publik och sen lägga ut det hela på nätet. Fatta vilken grej man kunde göra för hela svenska musikscenen om man bara hade lite önskan om att göra något annat än att dra upp bottom line för ett ägarbolag som sedan länge lämnat publicistiken bakom sig.

Fuck that, någon annan får agitera. Jag tänker lyssna på Beastwars.

 

Bandet grundandes 2007 och har behållit samma lineup sen dess. Första plattan den självbetitlade Beastwars, som låtarna här ovan alla är hämtade från, kom 2011 och var en fet käftsmäll när jag hörde den. Roligt nog för att jag googlade efter lovecraftinspirerad doom. Andra skivan, Blood Becomes Fire, släpptes i år och jag kommer nog inte överraska någon om jag spoilar det faktum att den kommer att dyka upp på min årsbästalista.

 

Kommentera

