Doomkalendern 2014 – Lucka 2

Postat: december 2, 2014 av doomionista i Uncategorized

I ett par års tid har jag väntat på dokumentärer om de afrikanska metal-scenerna. Första jag fick upp ögonen för var Death Metal Angola men även Terra Pesada (om banden i Moçambique) ligger på min önskelista. En film som kom till världen snabbare än de föregående var dock March of the Gods, en italiensk dokumentär om Botswanas kanske kändaste band Wrust och de lokala fansen, som ju populäriserades med Frank Marshalls bilder som ni säkert sett.

Fram till i jul kan ni dessutom köpa visningar av March of the Gods för en dollar. Vilket är värt det oavsett om ni gillar Botswanametal eller inte. Se det tipset som en tidig julklapp från mig till er.

Men givetvis ska ni få en låt också, det är ju ändå Doomkalender. Eftersom Wrust får en hel film att showa på så bjuder jag på en låt med brutalare landsmännen Crackdust.

Edit: G’ddamit! Jag glömde länka till March of the Gods. Fixat nu. Sorry everyone.

Kommentera

