Doomkalendern 2014 – Lucka 13

Postat: december 13, 2014 av doomionista i Doomkalendern 2014
Etiketter:

Jag måste erkänna att jag var på releasefest för Herman Geijers zombieöverlevnadshandbok (Apart förlag) igår och inte har en lucka förberedd för lucia. Så det får bli lite improviserat. Mea culpa, mea maxima culpa.

Vi börjar med att lyssna på en låt med utmärka Gravmaskin, eftersom de spelade på gårdagens fest. Till och med @synthlobbyn uttryckte sitt gillande, så det kan inte ha varit helt fel tänker jag.

I övrigt tänkte jag ägna dagen åt lite nysläpp som ju ligger dåligt till för att hinna in på årsbästalistan.

Engelsmännen i Corinth släppte en tvålåtars EP på Bandcamp nu i dagarna. Jävligt stabil malande sludge. Som givetvis behöver lyssnas på. Det är nämligen fett grymt.

Också från England är Lost Orb som släppt singelnd Low Ebb’s Lament. 17 minuter med jävligt skön doom.

Landskap heter, märkligt nog, ett brittiskt retro-gäng som förvaltar 60- och 70-talens musikaliska arv. Andra fullängdaren ”II” är ett novembersläpp egentligen. Men jag fick reda på dem först nu i december så de får passa in här.

Om vi lämnar drottningens öar för ett tag kan vi ta en titt på tyska Fairy Duster. Inget särskilt men ändå stabil groovestoner som funkar för att koppla av en stund med.

Avslutar med ett rivigt spår från Chileenska Soponicos nya giv ”Fuerza Occulta”.

kommentarer
  1. Nej tack Zombies skriver:

    Jag vet andra som gillar sytnh som också gillade det. Är Gravmaskin den minsta gemensamma nämnaren för synth och hårdrock?

Kommentera

