Doomkalendern 2015 – Lucka 1

Postat: december 1, 2015 av doomionista i Doomkalendern 2015
Etiketter:,

Det sker så sällan uppdateringar på den här bloggen att jag skulle kunna döpa om den till Doomkalenderbloggen och ingen skulle märka något.

Men det lackar mot jul och för vissa är årets enda höjdpunkt att få öppna luckorna i årets doomkalender och vem vore jag om jag nekade doomtörstande medborgare detta?

Vi startar med ett enkelt tema: Långhåriga tjockhudingar. Nej, jag talar inte om mig själv, utan om mammuten, denna den ädlaste bland utdöda pachydermer. Det är ett tungt djur, som inspirerat många som söker låta brutala riff rulla ut över publiken. Från olyckliga arenarockarna i vad som nog får betecknas som ursprungs-Mammoth:

 

Till betydligt roligare och tyngre grupper som britterna i Mammoth Axe:

 

Frågan är om Mammoth Axe är att betrakta som lika utdöda som djuret som gav dem deras namn, deras Facebook-sida har inte haft någon aktivitet sedan Maj 2014 vilket får betecknas som en signal att bandets medlemmar har hamnat i det där stadiet där jobb, partners och barn prioriteras över spelningar på den lokala puben. Lite tråkigt i så fall, för jag tycker nog att det här har potential och är en bra utgångspunkt inför fortsatta utflykter i mammutjaktmarkerna.

Välkommna till Doomkalendern 2015!

kommentarer
  1. Karl Svavel skriver:

    Ojojoj här händer det grejer. Dock noterade jag det inte förrän en vecka in i kalendern. Undra vad det kan bero på? Hursomhelst, gott med doomkalender igen, en fin tradition!

    • doomionista skriver:

      Kan ju vara så att du inte väntar dig uppdateringar eftersom de sker 25 gånger om året, i december, nuförtiden. :)
      Eller så följer du mig inte på Twitter där jag gör all reklam för kalendern. Glad att du uppskattar traditionen i alla fall. Tack :)

  2. Karl Svavel skriver:

    Hmm, en anledning att skaffa twitter alltså? Å andra sidan kan jag lika gärna lägga in en påminnelse i kalendern i början av december 2016…

Kommentera

