Doomkalendern 2015 – Lucka 20

Postat: december 20, 2015 av doomionista i Doomkalendern 2015
Etiketter:,

Vi har inte gett upp än. Idag är det den 20:e december och snart har vi tagit oss igenom en hel doomkalender igen. Jag är glad att ni orkat med så här långt. Jag hoppas att ni hittat något ni gillat och tar med er in i 2016 i väntan på nästa explosion av aktivitet på bloggen.

Efter att ha scannat listan av föreslagna bandnamn för den här veckan utbrast Jesper ”Necromongo! Det är så over the top att de måste få vara med.”

Jag är rätt säker på att min ärade kollega inte är en konnäsör av peruansk crustpunk, men nog fan hade han rätt.

Necromongo må låta olyckligt mycket som antingen ett försök att vara spexig eller att någon har hört fel när skurkrasen i filmen Riddick introducerades, men det är ett jävla klös.

Faktum är att om Necromongo hade varit inblandade i Riddick hade den filmen förmodligen varit mindre pajjig. Ingen skugga över Vin Diesel och hans spelledare, men någonstans höll inte Riddick för en fullängdare. Däremote skulle jag glatt sitta igenom en timme eller så med pärlor som Ataque Zombie.

I morgon blir det något helt nytt, fyra luckor kvar. Vi ses då.

Save

Kommentera

