Doomkalendern 2016 – Lucka 1

Postat: december 1, 2016 av doomionista i Doomkalendern 2016

Det är den tiden på året igen. Det är dags att se om jag kan hitta på 24 luckor och publicera dem innan jul.

Tanken var att ha gjort något riktigt jävla maffigt till femårsjubileet. Men jag sparar på den till nästa år.

Istället får ni lite blandad smått och gott från min samlade databas av musikaliska tips.

Först ut blir Marockanska southern-orkestern Atmosphear.

 

Av någon anledning är bredbent sydstatsrock en grej i Marocko.  Atmosphear är inte det enda bandet utan även mer Pantera-influerade Heavy Duty tycks dra stora publikmassor i hemlandet.

 

Bonus, bara för att jag skämmer bort er:
En gammal intervju med Tetouan-bandet Wanted som jag dessvärre inte hittat några vettiga videos med. (Bara replokalsinspelningar med horribelt ljud.)

 

Samt så klart lite kompletterande läsning för den som vill veta mer om Atmosphear och den allmäna synen på metal i Marocko.

Kommentera

